Projecten

Sterke verhalen van Vobucon

Vobucon realiseert sinds 2000 grote en kleine automatiseringsprojecten voor opdrachtgevers in verschillende sectoren. We hebben onder andere opdrachtgevers in de groothandel, zakelijke dienstverlening, overheid, industrie, transport en musea. Wat is hun ervaring met Vobucon?

‘Door het gebruik van Exact meer controle op relatiebeheer’

Opdrachtgever T. Mulder Rotterdam B.V., groothandel in sanitair, ijzerwaren, gereedschappen en dakbedekking en services als het leveren en bedrukken van bedrijfskleding. Aan het woord is Peter van Oosten, een van de drie directeuren.

‘Innovatie begint met de juiste software’

‘Een optimaal voorraadbeheer is de spil van ons bedrijf. Daarvoor is uitstekende software nodig. Software die onze voorraad goed in kaart brengt en waarmee we de voorraad op orde kunnen houden. Ook werken we liever met één softwarepakket, zodat we een totaaloverzicht kunnen krijgen van onze bedrijfsprocessen. Het werken met een aantal op zichzelf staande systemen schept onduidelijkheid en is niet efficiënt, is onze bevinding. Ook kunnen we met de juiste software beter innoveren. Voor innovatie moet immers het relatiebestand op orde zijn. En we moeten direct inzage hebben in alle informatie van leveranciers, zoals de data van leveringen. Die informatie willen we ook direct toegankelijk hebben voor onze verkopers in de binnen- en buitendienst.’

‘Alle processen en informatie zijn centraal geatomiseerd’

‘Met Vobucon hebben we een uitstekende partner. Bij de keuze uit de software zijn we prima geadviseerd, de implementatie is uitstekend uitgevoerd en het vervolgtraject is soepel en vlekkeloos verlopen. Hebben we een probleem, dan worden we na een telefoontje direct geholpen. Over het resultaat van de software niets dan goeds. Vobucon heeft al onze administratie ondergebracht in één pakket. Hierdoor zijn de interne processen veel overzichtelijker geworden, het productinzicht is verbeterd, de voorraad is goed op orde en we hebben meer financiële controle.’

‘We besparen 1,5 fte’

‘In een oogopslag zien we de klantgegevens, omzetcijfers, groeimarges en kunnen we bekijken of producten rendabel zijn. Daarbij besparen we met de software 1,5 fte voor een administratieve kracht. Dit komt neer op € 40.000 per jaar. Door de software kunnen we overheidsinstanties gemakkelijk voorzien van gegevens, bijvoorbeeld vanwege de arbo- en milieuwetgeving. Ook is de software die Vobucon ons heeft aanbevolen gebruiksvriendelijk, zelfs als je nog nooit met de software hebt gewerkt.

‘We hebben nu een totaaloverzicht van onze voorraad’

‘Met de software die we nu hebben, is onze voorraad up-to-date. Daarmee beantwoorden we naadloos aan de methode ‘just in time’, het stokpaardje van de groothandel. We kunnen altijd leveren, ook als een klant onverwachts voor de deur staat. Behalve in het hoge kennisniveau van de medewerkers, zit onze kracht in de juiste grijpvoorraad en in een actief en goed onderhouden klantenbestand. Vobocun had voor ons de juiste oplossing om die kracht te bestendigen.’

Meer Vobucon projecten:

Foto Tbv
Voordelen automatisering
  • De voorraad is up-to-date.
  • Besparing op arbeidskracht.
  • Informatie voor overheidsinstanties is inzichtelijk.
  • Gebruiksvriendelijk en makkelijk te besturen software.
  • Sterke verbetering financieel inzicht.
  • Meer controle op relatiebeheer.

 

Kijken kost niets, bellen ook niet Bel me nu